AMAÇ 4: Kapsayıcı ve eşitliğe dayanan nitelikli eğitimi sağlamak ve herkes için yaşam boyu öğrenim fırsatlarını teşvik etmek
2019 sonlarına doğru, hala birçok çocuk ve genç okula gitmiyordu ve okuldakilerin ise büyük bir kısmının okuma-yazma ve temel bilimler konularında asgari becerileri tatmin edici değildi. Okulların, Covid-19’un yayılmasını yavaşlatma girişimleri, öğrenme sonuçlarını ve gençlerin sosyal ve davranışsal ilerlemesini olumsuz yönde etkiliyor. Her ne kadar dünya çapında eğitim için güçlü bir ağ altyapısı kullanılsa da gerçekleşen bu olumsuz durum yaklaşık 1.5 milyar çocukla birlikte dünyanın diğer nüfusunun %90’nından fazlasını etkiledi. Örneğin, kentlerden uzak, kırılganlığın ve şiddetli yoksulluğun olduğu bölgeler ile kimsesizlerin yaşadığı kamplarda aynı erişim imkanları mevcut değil. Bilgisayarlaştırılmış ayırım, öğretim ile ilgili mevcut zorlukları artıracaktır.
Aşağıda yer verilen girişimler, adil, kaliteli öğretimi garanti eden ve herkese açık uzun ömürlü öğrenimi geliştirmeyi kapsamlı şekilde garantileyen Sürdürülebilir Kalkınma Amacı 4’e uyumlu hale getirilmiştir. İTÜ özellikle yoksul gençler arasında eğitim kalitesi sorununu çözmek için çeşitli çalışmalara ev sahipliği yapmaktadır.
Bu görevler ve faaliyetler, Üniversitenin SDG’lere olan bağlılığının örnekleridir.